[Bush
Telegraph] International Art Project
AgnieszkaPiotrowska started art project in 2010 painting the first
reproduction in oil technique on canvas. Participants copy the oil
painting one after another in defined order. Despite the efforts to
copy received pictures, each following version is being deformed,
changing generally the meaning of the first picture.
You
can find almost everything in the Internet. The abundance of this
collection creates chaos and that is the reason why information is
distorted easily, and it makes getting to prototype very difficult.
owing to development of technique, art is making remarkably progress,
broadening its definition, and subsequently using the new media.
Digitalizing this field of art has many advantages such as almost
unlimited reach, enabling access to the works of artists all over the
world. However, digital works of art produced on the computer are
privileged, because they are presented in their original background,
what disrupts their reception in a minimal way. Despite the profits,
which are connected to development of the new form of art,
traditional art also struggles with some danger, because network
only enables showing it in the form of reproductions, which are very
often low quality and do not reflect presented object in an authentic
way. What is more, the audience cease to portray presented object as
a “psychical” work of art, but more like a mere collection of
pixels.
Internet
as a means that constantly reproduces its contents, violates the
symbolic borders and the idea of centre together with the rules that
subordinate any given reality. Network - new medium of presenting art
in a massive way, does not always respect copyrights, oversimplifies
value of the real object -work of art, creates no need for authentic
commune with original in the institutions, which are earmarked for
it. Existence of art in the virtual world provokes audience to
investigate borders what is real and what functions, as a virtual
product.
The
0rder of participation is predetermined. The picture should not be
copied without previous consultations. Technique and format of a
copied work is free. Participations in the project is equals with the
permission for publication in marketing aims. The deadline of the
projects in not yet predicted. Contacts for the interested in
project: agapiotrowska@onet.pl.
Agnieszka Piotrowska
rozpoczęła akcję artystyczną w 2010 roku, tworząc pierwszą
reprodukcję w technice olejnej na płótnie. Uczestnicy projektu w
określonej kolejności powielają po sobie pracę, mimo starań
skopiowania otrzymanego zdjęcia, każda kolejna wersja ulega
zniekształceniu, zmieniając na ogół całkowite brzmienie
pierwszego dzieła wyjściowego.
W
Internecie, można znaleźć niemal wszystko. Bogactwo tych zbiorów
powoduje jednak spory zamęt, przez co informacje łatwo podlegają
przekształceniom, które często uniemożliwiają dotarcie do
pierwowzoru.
Dzięki
rozwojowi techniki, sztuka przechodzi niesamowity rozwój,
poszerzając swoje definicje, korzysta z kolejnych, nowo powstałych
mediów. Cyfryzacja tej dziedziny niesie za sobą wiele pozytywów
takich jak niemal nieograniczony zasięg, umożliwiający obcowanie z
twórczością artystów z całego świata, jednakże uprzywilejowane
są przy tym prace cyfrowe, powstałe przy pomocy komputera, gdyż są
prezentowane w środowisku dla nich pierwotnym przez co zakłócenia
w odbiorze są minimalne. Mimo zysków jakie niesie ze sobą rozwój
nowych form komunikacji, sztuka tradycyjna boryka się również z
pewnym zagrożeniem, ponieważ sieć komputerowa umożliwia
pokazywanie dzieł jedynie w formie reprodukcji, które często
posiadają słaba jakość i nie odzwierciedlają prawdziwości
prezentowanego obiektu. Ponadto następuje przynajmniej częściowa
utrata świadomości, że dany przedmiot istnieje fizycznie, a nie
jest tylko zbiorem pikseli.
Internet
będąc obszarem o potencjale nieskończonego powielania swoich
zasobów, neguje umowne granice, oraz ideę centrum i wynikające
stąd reguły porządkowania dowolnej rzeczywistości. Sieć jako
nowe medium prezentowania sztuki w sposób masowy i nie zawsze
przestrzegający praw autorskich spłyca wartość realnego obiektu,
jakim jest dzieło sztuki oraz zatraca potrzebę autentycznego
obcowania z oryginałem w instytucjach do tego przeznaczonych.
Funkcjonowanie sztuki w świecie nierzeczywistym zmusza odbiorcę do
dociekania granic pomiędzy tym, co istnieje realnie, a wytworem
tylko wirtualnym.
Kolejność
uczestnictwa ustalana jest z góry. Nie należy kopiować obrazu bez
uprzedniej konsultacji. Technika i format powielanej pracy jest
dowolny. Chęć wzięcia udziału w projekcie jest jednoznaczna z
wyrażeniem zgody na publikacje pracy w celach promocyjnych. Data
zamknięcia projektu nie jest przewidziana. Kontakt dla
zainteresowanych uczestnictwem w projekcie:
agapiotrowska@onet.pl.